Іміджевий аудіоролик
Іміджевий аудіоролик
призначений не для ознайомлення споживачів з будь-якими товарами. Його першочергове завдання – сформувати імідж компанії. Це мистецтво створення індивідуальності та неповторності завдяки літературним прийомам, словесними образами намалювати в думках радіо-слухача “обличчя” фірми. Брендинг за допомогою радіо-реклами – дуже сильний інструмент у розкручуванні бізнесу, оскільки йому під силу зацікавити рецепієнта і вкласти в його голову корисну інформацію. У цьому жанрі рідко згадуються такі дані, як адреса, факс та інша подібна радіоінформація. Найчастіше це красивий, інтригуючий початок, фіналом якого є ім’я вашої організації. Іміджевий аудіо-ролик не зобов’язаний бути солідно-монументального характеру. Наприклад, для аквапарку або дитячого розважального комплексу доречнішою є весела і життєрадісна тематика. Популяризація суто іміджевою радіо-рекламою актуальна, коли ви вже зарекомендували себе раніше і тепер потрібно тільки підтримувати репутацію. Якщо ж ви тільки заходите на ринок, то доцільно вдатися до постановочної, вокальної, або, в крайньому варіанті, іміджево-інформаційної подачі.
Сценарій аудіоролика
Найголовніше, щоб він слухався із захопливим інтересом і “чіпляв за вухо”. Якими методами буде досягнута ця мета – місія сценариста. Але не забувайте про те, що перевантаженість радіосценарію хитромудрими словосполученнями і витіюватими фразами може не те що не принести користі, а геть нівелювати всю промо-кампанію. Є кілька аспектів, яких необхідно дотримуватися під час написання аудіосценарію. Окрім іміджевості та оригінальності радіоролик має бути зрозумілий товароспоживачеві. Не обов’язково розповідати всю історію становлення вашого підприємства, починаючи з доісторичних часів, коли все заснував ваш прадідусь, а прийшли ви і закінчили починання предків, а ще є купа телефонів, і всі їх потрібно впихнути, щоб кожен, хто почув усе це, обов’язково зателефонував. І не забути висловити подяки знайомим і проговорити всю юридичну експрес-інформацію та банківські реквізити. До речі, це проблема практично всіх рекламодавців – не бажання зрозуміти одну істину: “В одному аудіо-ролику – одна торгова пропозиція”.
Реклама на радіо є великою проблемою для копірайтера. Так, для обивателя може здатися дрібницею складання скрипта для тридцятисекундного радіо-ролика, адже це всього лише 50-60 слівець. Але написати цікавий аудіоскрипт, що продає, не таке вже й легке завдання. Почнемо з того, що для досягнення зацікавленості радіослухача застосуємо тільки звук. І оскільки радіоефір – це середовище для розслаблення і відпочинку (в основному через пісні), то аудіореклама сприймається як щось чужорідне, а іноді і як вселенське зло 🙂 Тому важливо скласти такий текст, який не викличе відторгнення, а навпаки, приверне увагу. При складанні сценарію радіоролика важливо пам’ятати, що навіть найкреативніший задум може бути неефективним, якщо зі старту не “вкрасти” увагу слухача. Також не варто ролик робити понад 40 секунд, оптимально 15 – 30 сек. Саме такий хронометраж з точки зору психілогії здатен утримувати зосередженість людини.
Голос диктора
У разі радіореклами реакція аудиторії викликається виключно за участю радіодиктора, який покликаний стимулювати уяву.
Дикторський голос обирають з наявних баз, розташованих на сайті нашої студії звукозапису. Вони доступні в режимі онлайн. Так замовники в будь-який момент можуть прислухатися до лекторів і визначити того, який відповідає всім вимогам. На сторінках нашої онлайн-студії представлені десятки різноголосих акторів чоловіків, жінок і навіть дітей. Це дуже зручно, оскільки ви самі можете підібрати ідеального, на ваш слух, виконавця.
Кого ж і як вибрати? Однозначної відповіді на це питання немає, через різні цільові категорії населення, на яких розраховане аудіооголошення. Один тембр підходить для рекламування пива, інший – щоб узяти кредит, а третій, щоб переконати електорат побувати цієї неділі на святі, підготовленому міською владою.
Наприклад, якщо читець говорить про банк або благодійний фонд, то добре, щоб його тон був спокійним, тверезим і серйозним. У результаті, можна викликати довіру і справити враження професіоналізму. Звичайно, фахівцям може спасти на думку ідея просування в іншій манері, наприклад у жартівливій. У таких роликах диктор-актор має більшу свободу, креативність, які будуть кумедні для радіоаудиторії. Але все залежить від концепції, передбаченої для всієї рекламної та маркетингової стратегії.
Особливий випадок – промоушн орієнтований на юних радіослухачів. Розповідь однієї дитини іншій про якусь іграшку, безумовно, стане ефективною і створить позитивні переживання в останньої. А неодноразове прослуховування такого медіапродукту (відповідно до принципу простого впливу) призведе до відмінної запам’ятовуваності. Тому пріоритетним у такій ситуації буде професійний диктор-дитина.
Звучання має величезний вплив на сприйняття промо-ролика. Саме він вирішує, як звукова реклама буде розглядатися і засвоюватися у свідомості. Незалежно від виду аудіореклами, одне можна сказати напевно: унікальність, чітку дикцію, харизму і знання своєї справи ніхто не відміняв.
Музичне оформлення
Музика і стереоефекти відіграють дуже значущу роль – доповнюють аудіозапис певними фарбами, задають настрій і перетворюють пересічний радіо-ролик на витвір аудіомистецтва. Зазвичай використовують музику і семпли ефектів для того, щоб підкреслити сказане або розділити різні за змістом блоки. Також шуми використовують для промальовування погоди, співу птахів, морських хвиль, руху автомобілів та інших сцен. Ця аудіоінформація пробуджує фантазію, емоції, і з її допомогою радіореклама впливає на підсвідомість яскравіше.
Написання саундтреку містить три обов’язкові елементи: вступ, тема, кода.
Щоб озвучити рекламний ролик є низка способів ліцензування:
- Ліцензійна (продакшн-бібліотеки).
- Ексклюзивна (складена спеціально для вас)
- Мотив популярного хіта
- Безкоштовна
Багато старих хітів і класичних треків є суспільним надбанням і неодноразово застосовувалися як саунд-треки в радіорекламі. Їхній недолік: вони можуть бути використані кимось ще.
Більшість фонограм, як і раніше, захищені авторським правом і можуть бути взяті в роботу тільки після узгодження з власником. Можна також замовити оригінальну мелодію композитора – вона стає його власністю і додасть продукту ексклюзивності.