Ігровий рекламний аудіоролик
Що таке ігровий радіоролик?
Для багатьох рекламодавців відповіддю залишається твердження: “Це така радіореклама, де у формі діалогу розповідається про щось”. Але повірте – це зовсім не так. Постановочний радіоролик – це окремий різновид театрального мистецтва, радіовистава, яку дивляться із заплющеними очима, в якій події розвиваються не на сцені театру, а в голові людини, пробуджуючи уяву і фантазію. Такий ролик, як і повнометражна постановка, вимагає певних репетицій, нехай і не кількаденних, але все ж… Також акторської майстерності, поставленої сценічної мови. Радіоролик може бити смішним або серйозним, але тільки не нудним. Він не просто підвищить ваші продажі або створить про вас гарну думку (а це його прямий обов’язок), а ще й стане бажаною радіо-виставою для ваших потенційних клієнтів.
Однією з важливих складових є інтерпретація та обігрування тексту. Не варто применшувати значущість неординарної непересічної ідеї, роботи актора-диктора та звуко-режисера. Яскравість та унікальність аудіотексту в поєднанні з соковитим звучанням – запорука успіху. Водночас примітивність, стандартність і шаблонність призведе до нездатності виділитися в радіоефірі. І тоді навіть найталановитіші лицедії не зможуть врятувати ситуацію. Пам’ятайте: перерахунок безлічі рекламованих одиниць у форматі бесіди – далеко не радіогра. Лише досвід сценариста, артистичність акторів і професіоналізм звукодизайнера здатні зробити рекламу незабутньою. Для кожного клієнта-рекламодавця письменник підходить індивідуально. Шукає найбільш значуще з наданих матеріалів і складає абсолютно нову й ексклюзивну торгову пропозицію. Майстер завжди використовує перевірений принцип “Менше балаканини – більше справи”. Якщо вам треба розповісти про характеристики і вигоду від купівлі будь-якого продукту, оголосити про знижки, то є багато інших альтернатив аудіореклами, за допомогою яких Ви зможете це досягти.
Голос диктотора
Завдяки унікальній чутливості до тембру, людський мозок вміє не просто розпізнавати мову, а отримувати інформацію про особу, навіть не бачачи її.
Розглянемо такий приклад: уявіть собі – ви їдете в автобусі, чуєте, як розмовляють якісь іноземці, які сидять за вами, ви їх не бачите, не знаєте їхньої мови і не розумієте, про що вони говорять, але, ґрунтуючись тільки на їхній мові, ви з легкістю визначаєте їхню стать, приблизний вік, уявляєте зовнішній вигляд, настрій і багато іншого.
Сам по собі голос уже несе величезний обсяг експрес-інформації не менш інформативної, ніж самі слова.
Велике значення приділяється вибору диктора. Кожному характеру і стилю сценарію підбирається відповідна людина для озвучення, яка зуміє передати все те, що автор хотів висловити, і дасть змогу викликати довіру і прихильність людей до вас і вашої організації. Наші консультанти допоможуть вам впоратися з цим завданням і зорієнтувати в здібностях і навичках виконавців. Порівняно з іншими, постановочно-ігрові проморолики є одними з найвиразніших, найбільш запам’ятовуються і характерних жанрів рекламування
Фонова музика та спецефекти
(звуки, шуми, спецефекти) – все це необхідні атрибути створення “живого” аудіоролика, відтворення атмосфери того, що відбувається, і тут вже все залежатиме від звукорежисера. Що потрібно від вас, так це точний виклад своїх побажань під час замовлення, що дасть можливість зосередитися на конкретному завданні, не розпорошуючись на всілякі варіанти. Мелодія в проморолику такого типу переважно звучить на третьому плані, створюючи тільки емоційне забарвлення. На першому місці звучать актори, а на другому – спецзвуки, призначення яких максимально достовірно змоделювати обстановку. Тобто FX-звуками намалювати, візуалізувати ту локацію, де відбувається дія (квартира, вулиця, школа, магазин тощо).
У сучасному світі, де рекламою заповнений весь простір, стає все складніше достукатися до цільової аудиторії. Якщо люди відчувають, що їм щось нав’язують, вони моментально закриваються і не бажають купувати запропоноване їм. Виникає питання: “А як же взаємодіяти і спілкуватися з покупцями, як домогтися того, щоб моя радіо-реклама була більш результативною?”. Так, є маса способів і технік взаємодії з товароспоживачами, і один із них – впливати на підсвідомість, зачіпаючи радісні та світлі почуття. Інструментом для цього є мелодія. Кілька років тому було проведено аналіз впливу різних мотивів на споживчі уподобання. Отримані дані не вписувалися ні в які припущення і прогнози, здивували найтвердіших прагматиків. І так, про дослідження.
У супермаркеті місяць одна за одною грала французька музика, за цей місяць 77% усього проданого вина було французьким. Наступний місяць звучала італійська тематика і 73% придбано саме італійських вин. На прийняття рішення “який винний букет придбати” вплинуло просто відповідне музичне оформлення. Що ще більш цікаво, відвідувачі навіть не підозрюють, що ними маніпулювали зі сторони.
Розрахунок вартості
Радіо-гра – кропіткий виробничий процес. Починаючи від написання скрипта, закінчуючи звукозаписом і мастерингом. Суму складають: витрати на написання аудіосценарію+запис диктора+змонтувати рекламний ролик на радіо = ціна готового медіапродукту. Слід врахувати, що в аудіозаписі може бути використана розмова двох і більше персонажів. Кошторис коливатиметься залежно від кількості дикторів-акторів, що записуються.
Переваги
Постановочні аудіо-ролики, як правило, свіжо і яскраво сприймаються. Що ж робить їх більш перспективними на тлі інших?
1. Кінцевою метою радіореклами безумовно є виклик переживань для виникнення зацікавленості
(здивування, сміх, іронію тощо). Коли радіослухачі прослухають кумедний радіо-ролик, вони розсміються або посміхнуться, запам’ятовуючи приємні спогади, пов’язані з вашою компанією. Але якщо прослуховувати одну й ту саму нудну текстовку 5, 10 разів поспіль, це почне викликати роздратування.
2. Запам’ятовуваність збільшується в рази через захопливість розповіді або пародії, потішної історії і звести до мінімуму непотрібне перерахування товарів і послуг. Споживач, почувши такий промо-ролик, мало того що сам запам’ятає його, він буде прагнути переказати його своїм друзям і близьким. Чи не так?