Оформлення радіоефіру
Якісний «одяг» для радіостанції: джингли, перебивки, відбивки часу, новини, прогноз погоди та інше
Здавалося б, що може бути простіше, ніж записати для радіостанції кілька аудіокомпозицій, які б позиціонували її в ефірному просторі та озвучували її назву, слоган і частоту мовлення. Але, незважаючи на гадану легкість, розробка звукового оформлення, яке буде цікавим і привабливим для цільової аудиторії, є трудомістким процесом, вимагає знання певних правил радіомовлення і таїть у собі безліч нюансів. Наприклад, для джинглів здійснюється унікальний запис голосу диктора, який не бере участі в інших інформаційних сегментах (наприклад радіореклама). Зрозуміло, найбільший вибір дикторських голосів можуть запропонувати тільки професійні продакшн-студії.
Здебільшого розробку ефірної «оболонки» замовляють у нас під час створення нової радіостанції, переформатування (ребрендингу) радіостанції, коли ефір переорієнтується на інші методи для залучення нових слухачів або розширення наявної слухацької аудиторії. Для досягнення цієї мети використовуються джингли, лайнери, відбивки та інші елементи.
Джингл можна вважати карткою-візиткою. Від того, наскільки текст і музика цього невеликого фрагмента будуть співзвучні музичному формату, залежить його сприйняття і запам’ятовуваність. Весь «одяг радіостанції» має бути об’єднаний спільною темою та бути стилістично однаковим, відповідаючи формату радіостанції.
Іншим видом саунд-дизайну є лайнер, що описує конкретну подію зі згадкою імені радіохвилі і несе відповідні смислові функції, наприклад, для поділу блоків програм. До речі, тестування джинглів часто проводиться в прямому ефірі, що дає нам змогу оперативно змінювати їх відповідно до реакції радіослухачів.
Серед інших складових, що впливають на збільшення кількості слухачів, можна назвати годинну відбивку (позивний) — ця перша частина, яка розпочинає кожну наступну годину, повинна звучати яскраво, гарно й урочисто, її основою може слугувати аудіологотип. У пакет дизайну також входить супровід основних рубрик — новин, прогнозу погоди, тематичних радіопрограм.
Варто зазначити, що якісний і цікавий контент спонукає слухачів і далі залишатися на радіохвилі. У цьому й полягає сенс і призначення звукового «одягу» для радіостанції (оформлення радіоефіру).